Min handlekurv
0
GRUPPERArrow
KURS
KONFERANSER/EVENT
IT SYSTEMERArrow
Shop
Min handlekurv
0
NETTBUTIKK
Meny
Search
Search
ECOSOC og NOFAG

Påvirker norske aktører

14.03.2025
Den internasjonale foreningen for sikkerhetsrådgivere har kommet med en problemstilling som også påvirker flere norske aktører. Endringen i 2025 angående transportdokumenters plassering i førerhuset, under punktene 8.1.2.1 og 8.1.2.2, stammer fra en forespørsel fra Nederland som ble behandlet under WP15, 114. sesjon.
artikkelen fortsetter under annonsen
DGM
Den originale forespørselen ble diskutert i dokumentet ECE/TRANS/WP.15/2023/11, og kan leses i dette dokument. Den opprinnelige forespørselen omhandlet transportdokumentene knyttet til lasten som fraktes, og sikrer at disse er lett tilgjengelige for inspeksjon og nødsituasjoner. Konklusjonen fra diskusjonene førte også til at dette kravet ble utvidet til å gjelde godkjenningssertifikatet for kjøretøyet eller deler av det, dersom det er påkrevd, ved å inkludere samme formulering i punkt 8.1.2.2.

Problem/Bekymring:

 
Denne endringen har ført til bekymringer innen transportbransjen, der godkjenningssertifikatet for en trekkvogn normalt oppbevares i førerhuset, mens sertifikatet for tilhengeren oppbevares i en forseilet tube festet til tilhengeren. Endringen kan føre til at dokumentene går tapt underveis i transporten og er også en problemstilling som påvirker mange norske aktører. NOORSI ønsker gjerne tilbakemelding fra våre medlemmer hvor mange som blir påvirket av denne endringen, slik av vi kan løfte det opp og ut internasjonalt sammen med foreningen.

Vi ønsker å høre hvordan du blir berørt av denne endringen, svar gjerne på et par spørsmål i vår spørreundersøkelse
facebook

SISTE NYTT